Προς  1. Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
           2. Εθνική Επιτροπή Δημόσιας Υγείας

Κοιν.  Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας


ΘΕΜΑ:  ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ της Δ/θμιας Εκ/σης
               (σχετικά με την υπ’ Αρ. Πρωτ. 51958/ΓΔ4/07-05-2020 εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας).

   Σύμφωνα με τη διυπουργική απόφαση, σχετικά με το μέγιστο αριθμό ατόμων σε ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (ΦΕΚ 1647/Β/3-5-20), σε ένα γραφείο των 44 τ.μ. ο μέγιστος αριθμός ατόμων είναι 4 (με 1,5 μ. ελάχιστη απόσταση μεταξύ των).
   Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: 51958/ΓΔ4/7-5-20), σε μια σχολική αίθουσα των 44 τ.μ. ο μέγιστος αριθμός των ατόμων είναι 16 (15 μαθητές + 1 εκπ/κός) ή και 17 (15 μαθητές + 2 εκπ/κοί).
   Ειδικά στα σχολεία, ο γνωστός κανόνας της ελάχιστης  απόστασης 1,5 ÷ 2 μ. της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας, δεν έγινε απλά 1,5 μ. ελάχιστη απόσταση μεταξύ των μαθητών, ούτε καν ίση με 1,5 μ. (όχι ελάχιστη) -όπως ορίζει η σελίδα 2 της εγκυκλίου 51958/ΓΔ4/20, αλλά δυστυχώς εκφυλίζεται σε απόσταση μικρότερη του 1,10 μ, διότι η αμέσως επόμενη σελίδα 3 παραπλανά με το σχήμα (Ενδεικτική Διαρρύθμιση θρανίων) ως εξής:
   Στοίχιση των θρανίων με μοναδικό κριτήριο τη διαγώνια απόστασή τους ίση με 1,5 μ (όχι ελάχιστη απόσταση). Στο σχήμα φαίνεται καθαρά πως οι αποστάσεις μεταξύ την μαθητών (έστω και αν τοποθετήθηκαν οι μαθητές σαν …γλαστράκια στην άκρη των θρανίων), είναι μικρότερη του 1,5 μ. Βέβαια όταν οι μαθητές τοποθετηθούν κανονικά σε καρέκλα, η απόσταση είναι ακόμα μικρότερη. Τώρα, αν κάποιος μπει στο κόπο να σχεδιάσει όλα αυτά υπό κλίμακα, ή ακόμα καλύτερα να πειραματιστεί στην τάξη, εύκολα διαπιστώνει, πως η διάταξη αυτή των θρανίων φέρνει το μάγουλο του μαθητή που ακουμπάει την πλάτη του στη καρέκλα, σε απόσταση μικρότερη του 1,10 μ. από το στόμα του μαθητή που κάθεται πίσω του και είναι κοντά στο θρανίο του.
Φυσικά, κανένας άνθρωπος (όχι μόνο ο μαθητής) δεν παραμένει ‘ακίνητη κούκλα’ στην καρέκλα, που σημαίνει πως θα έχουμε μικρή μετατόπιση της κεφαλής του μαθητή, έστω και … αν βιδώσουμε αυτόν και την καρέκλα του σε σταθερή θέση.
Επίσης, η …ευρηματική διαρρύθμιση της σελίδας 3, οδηγεί τους μαθητές να περνάνε ακριβώς δίπλα από τον συμμαθητή τους, όταν θέλουν να βγουν έξω (στη διάρκεια του μαθήματος).

   Όλα αυτά ισχύουν για τις νόμιμες αίθουσες, όπου έχει γίνει ο προβλεπόμενος έλεγχος άμεσου φωτισμού – αερισμού και πληρούνται τα κριτήρια του κτιριοδομικού κανονισμού και της πολεοδομικής νομοθεσίας. Προφανώς δεν χρειάζεται να αναφερθώ για τις παράνομες και ακατάλληλες αίθουσες, που δυστυχώς είναι πάρα πολλές στα σχολεία μας, όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις άμεσου φωτισμού - αερισμού (μικρά παράθυρα ή φεγγίτες) και οι υπεύθυνοι τις ανέχονται ή έχουν βεβαιώσει και ενυπογράφως για την καταλληλόλητά τους. Ομοίως δεν σχολιάζω καν τα Πανεπιστημιακά (και όχι μόνο) Αμφιθέατρα –‘μπουντρούμια’, που δεν έχουν ούτε ένα παραθυράκι και στα οποία θα δώσουν εξετάσεις πολυάριθμα τμήματα φοιτητών!

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
  1. Η Εθνική Επιτροπή Δημόσιας Υγείας, συμφωνεί με την διαρρύθμιση των θρανίων του Υπουργείο Παιδείας;  
  2. Η διαγώνια τοποθέτηση των μαθητών, μήπως διευκολύνει τον ‘ψεκασμό’ μεταξύ των, ενώ αν ησαν στοιχισμένοι ο ένας πίσω από τον άλλον θα ήταν καλύτερα; Τι να τον κάνουμε τον σωστό προσανατολισμό των θρανίων, όταν ο προσανατολισμός των μαθητών είναι λάθος!  
  3. Τα σχολεία ΔΕΝ εντάσσονται στις ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ;
  4. Η Εθνική Επιτροπή Δημόσιας Υγείας, γνωρίζει πως τα Εσπερινά Σχολεία έχουν μαθητές ΜΕΓΑΛΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ και κάποιοι είναι μεγαλύτεροι των καθηγητών τους;
  5. Επειδή ο γιος μου θέλει να επιστρέψει στο σχολείο του (Γυμνάσιο), ρώτησα τηλεφωνικά τους υπεύθυνους του Υπ. Παιδείας, σχετικά με τους προβληματισμούς που διατύπωσα πιο πάνω και με παρέπεμψαν να κάνω γραπτό ερώτημα.
Περιμένω απαντήσεις, και αν προτίθεστε να αλλάξετε κάτι.


Πάτρα,  10-05-2020

Δημοσθένης Παπανικολάου
Δασκαλογιάννη 14,   26331 Πάτρα
Email:  dimop1959@gmail.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο